După Black Friday, mulţi cumpărători pot experimenta remuşcări legate de achiziţiile realizate, dar au posibilitatea de a le returna în termen de 14 zile, conform dreptului de retragere reglementat de Uniunea Europeană, potrivit comunicatului emis de redacţie.
"Black Friday poate fi o bună ocazie pentru oferte, dar poate duce şi la achiziţii impulsive inutile. Din fericire, UE prevede un drept de retragere. Acesta protejează consumatorii de tacticile de vânzare sub presiune şi le oferă posibilitatea de a se răzgândi", a explicat Irina Chiriţoiu, director Centrul European al Consumatorilor din România - ECC Romania.
Cele cinci puncte-cheie de care trebuie să ţineţi cont pentru a beneficia de dreptul de retragere:
Condiţii pentru dreptul de retragere:
- Se aplică numai achiziţiilor la distanţă: Dreptul de retragere este valabil pentru majoritatea comenzilor online, telefonice sau poştale. Articolele cumpărate în magazin nu sunt acoperite de actul normativ. Cu toate acestea, unele magazine pot oferi returnări voluntare pentru achiziţiile efectuate în magazin.
- Notificare în termen de 14 zile: Pentru a utiliza acest drept, consumatorii trebuie să informeze vânzătorul cu privire la decizia lor de retragere în termen de 14 zile de la primirea bunurilor.
Proces simplu: Informarea vânzătorului poate fi la fel de simplă ca trimiterea unui e-mail - nu este necesară o scrisoare oficială. Consumatorii trebuie să păstreze dovada notificării lor. Reţineţi că unele magazine se bazează pe un sistem de etichete de returnare prestabilite - verificaţi întotdeauna condiţiile specifice de returnare ale magazinului.
- Returnarea în termen de 14 zile de la notificare: După notificarea vânzătorului, consumatorii au la dispoziţie încă 14 zile pentru a returna articolele în stare bună.
- Se pot aplica costuri de transport pentru returnare: Consumatorii sunt de obicei responsabili pentru costurile de expediere a returului, cu excepţia cazului în care vânzătorul specifică altfel. Unele magazine oferă transportul de retur gratuit pe bază de voluntariat, aşa că verificaţi politica de retur.
Ce este exclus:
Anumite articole nu sunt eligibile pentru returnare în baza acestui drept, inclusiv:
- Produse personalizate sau făcute la comandă
- Produse de sănătate sau igienă nesigilate: Odată deschise, acestea nu pot fi returnate din motive de sănătate şi siguranţă.
- Conţinut digital: Dacă este accesat sau descărcat după cumpărare, conţinutul digital nu este rambursabil.
- Bilete şi rezervări pentru evenimente: Serviciile limitate în timp, cum ar fi călătoriile, biletele, rezervările la hotel rezervări sau închirieri de maşini sunt, de asemenea, excluse
Opinia Cititorului